10 tipů pro jarní očistu těla

18. května 2007 v 21:43 |  Duševní pohoda


Cereálie jen bez cukru!

Jste zvyklí začínat svůj den vydatnou cereální snídaní? To je v pořádku, jen si dávejte pozor na to, jaké cereálie si kupujete, některé totiž obsahují dost cukru! Snažte se je taky střídat třeba s ovesnou kaší, která nadlouho zasytí, a tak nebudete mlsat.

Řekněte NE máslu

Máte pocit, že se nemůžete vzdát másla na toastu? Pak byste měli vědět, že neobsahuje téměř žádné živiny, ale velké množství soli a saturovaného tuku. Zkuste si toast raději potřít medem, který je zdravý a chuťově skvělý.

Dělejte si vlastní džus

Jestli máte pocit, že sklenička ovocného džusu je zdravý způsob, jak zahnat žízeň, nemáte tak úplně pravdu. Jedna sklenice totiž může obsahovat až 180 kcal, zatímco sklenice koly má například 160 kcal. Připravte si raději vlastní neslazený fresh.

Zkuste olej rozprašovat

Při vaření používejte olej, jeho množství si ale hlídejte! Pomůže vám, když si olej koupíte třeba v rozprašovači. Při vaření ho tak spotřebujete míň. Představte si, že lžící oleje přidáte do svého pokrmu až 125 kalorií a 15 g tuku, zatímco rychlým stříknutím prakticky nic. Dobré taky bude, když budete používat jen olivový olej. Salát olejem jen zakapejte, ne že ho budete bohatě zalévat!

Základem je voda!

Než abyste si narvali ledničku samými "dobrotami", které vašemu tělu spíš ublíží, naplňte ji zásobou balených vod. Správná hydratace totiž zrychlí metabolismus minimálně o tři procenta! A pokud vám voda moc nejede, zkuste ty ochucené.

Když mléko, tak sójové

Pokud se nehodláte vzdát mléka, pak byste měli sáhnout alespoň po sójovém. Je totiž mnohem zdravější, neobsahuje tolik kalorií, je bohaté na proteiny, vitaminy a na rozdíl od kravského neobsahuje tolik škodlivé hormony a saturovaný tuk. Vyhrává na plné čáře!

Nekupujte mražené jídlo

Asi každý z nás by v mrazáku našel nějaké to mražené jídlo, jako je třeba pizza nebo kuřecí nuggety. Tyhle potraviny jsou ale přímo nabité tukem! Takové mražené nuggety obsahují 210 kcal a 13 g tuku, zatímco grilovaná kuřecí prsa mají jen 1 g tuku.

Připravte si svůj salát

Zeleninové saláty jsou základem každého jídelníčku. Připravte si ho ale raději sami doma, budete tak mít jistotu, že neobsahuje žádný tučný dresing. A pokud přece jen potřebujete zálivku, udělejte si ji z citronové šťávy, česneku a olivového oleje. Pokud potřebujete nejen detoxikovat, ale zároveň zbavit své tělo tukových polštářků, můžete použít speciální výživové prostředky, které vám k tomu dopomohou. Spalovače obsahující čistý L-karnitin, který podporuje odbourávání tuků. Vždy je ale lepší tyto přípravky používat ve spojení se cvičením a říďit se doporučeným dávkováním!

Místo chipsů oříšky

Sledování oblíbeného seriálu a pytlík dobrých brambůrků k sobě neodmyslitelně patří, ale pokud chcete mít štíhlý pás, příště v obchodě raději sáhněte po pytlíčku s oříšky, bohatými na protein, a sušeném ovoci. Tímto způsobem se vyvarujete pojídání "prázdných" kalorií a tuku!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.